část 1
Jako houslista a umělecký vedoucí Ambroš Ladies Orchestra mohu s jistotu říci, že spojení byznysu a populární klasické hudby je životaschopnou myšlenkou. Mám s tímto svým dámským komorním souborem založeným v r. 2018 již několik zkušeností, které to potvrzují.
Ale nejde jen o naše zkušenosti. V uplynulých 40 letech našlo spojení klasické hudby a nekoncertního prostředí oporu v mnoha konkrétních realizacích po celém světě.
Smyslem této série článků není poskytnout vám důkazy o tom, že marketing vaší firmy spojený s s populární klasickou hudbou zvýší vaše tržby v průměru o 8-10%. Budu ale rád, když jako vrcholný manažer nahlédnete příležitost, jak uspořádáním eventu oživeného tímto originálním způsobem zviditelníte Vaši společnost a možná tak trochu vzbudíte závist své konkurence.
Jaká je vaše představa o koncertech klasické hudby a o jeho publiku?
Jako člověk, který se o klasiku pravděpodobně nikdy příliš nezajímal, asi vidíte koncertní síň,
pódium, dirigenta, orchestr a vybranou společnost posluchačů - fanoušků Mozarta, Beethovena nebo např. Ravela.
Pokud to tak je, rozumím vám. V uplynulých třech stoletích to tak skutečně bylo a dodnes si většina interpretů klasické hudby nedokáže představit, že by to mohlo vypadat jinak.
Proč jsem tedy na začátku napsal, že spojení byznysu a klasiky tu existuje už téměř 40 let?
O tom bude další, navazující blogový příspěvek ...
コメント